הקוד האתי של yes

דבר המנכ"ל


חברת yes הינה אחת מהחברות הגדולות בשוק התקשורת הישראלית, המקיימת פעילות יומיומית ענפה ואינטנסיבית עם לקוחות וספקים רבים.
הפעילות העסקית מזמנת לכל אחד ואחת מאיתנו סוגיות אתיות שונות, אשר במרבית המקרים ההחלטה הראויה והמתבקשת הינה ברורה, אך לעיתים עלולה להיווצר אי בהירות לגבי הדרך הנכונה, ודרושה הכוונה.
על מנת לסייע בהכוונה ובבחירת ההחלטה הנכונה, הגדרנו את הקוד האתי של החברה המגדיר ומתווה את דרך ההתנהגות הרצויה בהתנהלות העסקית שלנו.
הקוד האתי מאגד עבורנו סטנדרטים, הנשענים על ערכי הליבה של החברה כוללים:
יושרה, כבוד לזולת, אחריות אישית, שוויון ומצוינות.
כחברה ממוקדת יעדים ותוצאות, השואפת למצוינות ושיפור מתמיד, מהווה הקוד האתי סמן דרך להתנהלות העסקית הכוללת.
אנו מאמינים כי הקוד האתי הינו רכיב נוסף וחשוב בסט הכלים הניהוליים שלנו ויסייע לנו בהמשך החתירה להובלת שוק הטלוויזיה בישראל.
שלכם,

אילן סיגל
מנכ”ל


*** בכל המקומות בהם הנוסח נכתב בלשון זכר- הפנייה היא לשני המינים


מהו קוד אתי?


הקוד האתי של yes הינו מסמך שיטתי, הקובע עקרונות וכללי התנהגות ראויים, להכוונת פעולתם של כלל המנהלים והעובדים בחברה.
הקוד מציב עבורנו את ה"רף"- הראוי והטוב שאליו אנו מכוונים
בכך הוא נבדל מנהלים או חוקים, המציבים " סף" - מינימום הכרחי.
הקוד מהווה את תעודת הזהות הערכית של הארגון – בשונה ממנהלים וחוקים המגדירים לנו מה אנו חייבים לבצע ואיך. קוד אתי מגדיר לנו מה נכון וראוי-  הצהרה מפורשת ומוחשית לדברים שאנו, מנהלים ועובדים בחברה, מאמינים בהם ושואפים לקיימם.
קוד אתי אינו יכול לפרט את כל המצבים האפשריים במסגרת עבודתנו, כי לאלו כידוע אין-סוף.  
לפיכך בשמירה ובישום עקרונות הקוד האתי מתבקשת גם הפעלת שיקול דעת סביר וראוי.

על כל המנהלים והעובדים בyes חלה החובה לקרוא בקפידה את הקוד האתי, ולנהוג על פיו.
הקוד מתייחס לכל הדרגים בyes, דירקטורים, נושאי משרה בכירה, מנהלים ועובדים


מילוי הוראות דין


•    העקרונות והכללים הקבועים בקוד זה אינם המקור הבלעדי לכללי ההתנהגות ב yes הם מצטרפים וניצבים על גבי אותו מינימום הכרחי המתבטא בחוקים, תקנות ונהלי החברה.
•    הכרה, כיבוד וציות לחוקי המדינה ונהלי החברה, הם הבסיס לכללי האתיקה הקבועים בקוד.
•    על מנהלי ועובדי החברה לכבד את הדין ולציית בצורה מלאה להוראותיו בכל מקום בו הם פועלים
•    על מנהלי ועובדי החברה לקיים נהלי חברה, תקנות ונורמות התנהגות מקובלות.
•    על מנהלי ועובדי החברה לפעול במסגרת הסמכויות שהוענקו להם תוך נקיטת אמצעי בקרה מתאימים על מנת למנוע הונאות, חשיפה חוקית או עסקית העלולות לסכן את החברה.


אחריות הנהלה


אתיקה עסקית מהווה אתגר ומבחן ניהולי במיטבו. הנהלת החברה מתחייבת להוביל את החברה על פי הסטנדרטים הקבועים בקוד האתי  ולשמש מודל ליושר אישי והגינות, להוות קו מנחה לכל עשייה או התנהגות במישור האישי, המקצועי והארגוני.
על המנהלים ב yes לבחון ולעקוב האם קיימים סימנים המעידים על התנהגות לא אתית בחברה
ולדווח עליה לממונה על יישום הקוד האתי בחברה 
על המנהלים לפעול ליצירת אוירה בה העובדים יחושו חופשיים להביע דעתם ולדווח על
מצבים של קונפליקטים או דילמות אתיות שאינן עולות בקנה אחד עם הקוד האתי.
כעובדים ומנהלים עלינו לכבד ולנהוג בהתאם לכללי האתיקה הקבועים בקוד ולנהלי החברה תוך שמירה על מקצועיות, נאמנות וחריצות. 
בכל מקרה בו קיימים סימנים המעידים על התנהגות לא אתית, יש לדווח עליה לממונה הקוד האתי בארגון. 


עקרונות עשייה


בבסיס עבודתנו עומדים תמיד לנגד עינינו שמונה עקרונות של עשייה שהם   הנחות היסוד שלנו ותמיד יעמדו לנגד עינינו בכל מה שנעשה. הם אינם בני חלוף ולא ניתנים לשינוי שכן הם מבטאים את המהות שבבסיס פעילותינו תמיד

יושרה

היו אמיתיים ונאמנים לדברים שאנו מאמינים בהם. נהגו בכנות, הגינות והוגנות, ועשו את הדבר
הראוי לעשותו, ללא פשרות.

שוויון והוגנות

אנו בעד שוויון ומניעת אפליה על כל רקע שהוא כגון מין דת נטייה מינית או לאום. ננהג בהגינות ויושרה כלפי הלקוחות, עובדים , שותפים עסקיים והמתחרים שלנו. 

שרותיות

תפיסת השירות שלנו היא להיות תמיד שם בשבילך ולארוך כך הדרך כעובד, לקוח או שותף עסקי. כל אינטראקציה כזו היא הזדמנות לתת שירות אכפתי , מקשיב, מקצועי, נגיש שיוצר ערך לנו כחברה ולשותפים שלנו. 

מצוינות

האחריות שלנו כחברה, כשותפים בצוותים וכיחידים היא לביצועים איכותיים ויוצאי דופן בכל משימה ובכל מהלך ניהולי.
המקצוענות, המצוינות והשאיפה המתמדת לשיפור יעמדו לנגד עינינו.

אחריות אישית

כל אחד ואחת מאיתנו נושא באחריות אישית למעשיו, גם כשהוא פועל כחלק מקבוצה, גדולה כקטנה.

שותפות

בדרכנו העסקית אנחנו צועדים יחד: עובדים ומנהלים, לקוחות, שותפים עסקיים ומשקיעים.   לכל אחד מאיתנו יעדים אישיים ועדיין אנחנו חלק משלם - יצירה משותפת, שבה יש לנו תנועה ייחודית אבל גם ראייה כוללת וחיבור  לאתגרים של השותפים

פתיחות

ניגש לכל אדם ,נושא או רעיון בסקרנות התלהבות ורצון כן מתוך גישה מתוך גישה שהם מזמנים עבורנו הזדמנויות חדשות.  

נחישות והתמדה

המפתח להצלחה שלנו בדרך לביצועי שיא טמון בשילוב של נחישות והתמדה: לפעול בלהט ונמרצות, החלטיות, עקביות ושקדנות שאינה מתפשרת ומאמץ מתמשך תוך התמודדות עם אתגרים.

כללים להתנהלות עסקית אתית


על מנת שנדע מהי הדרך הנכונה להתנהלות אתית חילקנו אותה לשש אוכלוסיות :

1.    בינינו לבין עצמנו:


The yes way
אנו מתייחסים לעצמנו ולחברינו לעבודה בכבוד,  הגינות ויושר.
השונות הקיימת בינינו כפרטים,  משמשת יתרון אנושי ועסקי בקבוצה אותה אנו מהווים.  
אנו מעוניינים להוות אבן שואבת לאנשים הטובים ביותר,  לפתח מצוינות ולהוקיר את תרומתו של כל אחת ואחד מאיתנו למען הצלחה משותפת.

Day to day
•    עלינו לפעול ליצירת סביבת עבודה בטוחה כלפי עובדינו, ועל העובדים מוטלת האחריות לשמור על הבטיחות ולדווח על כל מפגע או סכנה.
•    אנו מוקירים מגוון וחופש התבטאות, על כן התנהגות מעליבה, מטרידה או פוגעת במבט, מילה או מגע,  בין שתהא על רקע עדתי,  מגזרי,  מיני או אחר איננה דרכנו.  אם נהיה עדים להתנהגות שכזו  -נפעל למניעתה.
•    נפעל למניעת הטרדה מינית ונאפשר דיווח ללא מורא באופן אנונימי לממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה
•    נכבד ונהיה קשובים לצרכיהם של עובדים בעלי צרכים מיוחדים ונפעל להנגשת כלל השירותים והמתקנים בחברה עבורם. 
•    נקפיד על כיבוד הסכמים בין העובד לחברה, בין החברה לעובדיה ,בין ארגון העובדים להנהלה וההנהלה לארגון העובדים, באופן הדדי.
•    בכל פעולה שנבצע, נראה לנגד עינינו את הצלחתנו המשותפת לקידום טובת החברה, נפעל כצוות בשיתוף פעולה לקידום הצלחת החברה, תוך מתן קרדיט הולם לשותפינו לעשייה-  
•    נקיים תקשורת פתוחה ואדיבה בה הקשבה ודו שיח מהווים נדבך מרכזי.
•    נאפשר ונקדם התפתחות אישית ומקצועית של זולתנו ונשמור ככל הניתן על שקיפות והוגנות בתהליכי ההתפתחות .
•    נעצים את עובדינו ונאציל סמכויות למי שביכולתו להביא לתוצאות הרצויות,  תוך מתן החניכה,  המשאבים והבקרה הנדרשים 
•    במידע אישי הנוגע לזולתנו נעשה שימוש ענייני ומקצועי בלבד תוך הקפדה על צנעת הפרט.
•    נפעל לאיזון הולם בין העבודה ובין חייהם הפרטיים של עובדינו ונמנע מיצירת מצבים המפרים בקביעות איזון זה. 
•    סיום העסקה של עובד יעשה בצורה ראויה ומכובדת - במידת הצורך תוך סיוע להמשך הצלחה
•    על מנת לשמור על סביבת עבודה נעימה ומכבדת, נמנע מהופעה שאינה הולמת במקום העבודה, כנהוג בקוד הלבוש של החברה 


2.    אנחנו והלקוחות:

 אנו מחויבים לשביעות הרצון של לקוחותינו ונפעל למתן ערך מוסף ולחווית הרכשה ושירות שלמה ואיכותית בכל מפגש עם לקוחותינו.

The yes Way
נפעל כדי להיות הבחירה המועדפת של לקוחותינו, בחירה המבוססת על איכות, תמורה
ושירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, אותם נעניק ללקוחותינו. יחסינו עם לקוחותינו הם יחסים ארוכי טווח המבוססים על כבוד, יושר, מקצועיות ואמון . טובת הלקוח והיענות מיידית לצרכיו עומדת במוקד הפעילות והעשייה העסקית שלנו. אנו מובילים בזכות השירות האיכותי, תוכן מוביל וטכנולוגיה חדשנית  אותם אנו מעניקים ללקוחותינו לצד הוגנות ויושר

Day to day
 •   נכבד כל לקוח ונתייחס למכלול צרכיו כלקוח.
 •   השירותים והמוצרים שאנו מוכרים מיועדים לרווחת הלקוחות ואנו נעשה הכל למנוע פגיעה מכל סוג שהוא בלקוחותינו
•   לכל פניית לקוח ניתן מענה יעיל, אדיב ומקצועי המתאימים לצרכיו הייחודיים. 
•   נמסור מידע מדויק ואמיתי אודות מוצרינו / שירותינו או כזה הקשור להצעות המתחרים.
•   נפעל לשמור על כללי התנהגות מכבדים את כבוד האדם בכל אינטראקציה פרונטאלית, טלפונית או כתובה עם הלקוח. 


3.    אנחנו המשקיעים והרגולציה:

אנו פועלים ליצירת ערך מרבי ולאורך זמן לבעלי המניות.

The yes Way
השקעת בעלי המניות בחברה היא אות של כבוד ואמון בכל אחת ואחד מאיתנו, ונפעל
להשבחתה לאורך זמן תוך שמירה על טובת החברה.
בבסיס פעולתנו כחברה עסקית שני עמודי תווך: חובת הנאמנות וחובת הגילוי הנאות.

Day to day
• אנו מחויבים לשמירה והעצמה של נכסי החברה: הכספיים, החומריים, נכסי מוניטין וקניין רוחני,
  מפני כל נזק, גניבה או אובדן.
• השימוש במשאבי החברה יתבצע אך ורק לקידום מטרות החברה.
• המידע הקיים בחברה) עסקי, טכנולוגי או אחר), לרבות מידע שנמסר לנו ע"י או אודות ספקים
ולקוחות,  הוא נכס עיקרי ומהותי. המידע חסוי ולא נעבירו ללא אישור לצד שלישי.
• אנו מחויבים למתן בסיס מידע שלם, מדויק ורלוונטי לבעלי המניות,  באופן שיאפשר קבלת החלטות עסקיות מושכלות.
• לא נעשה שימוש במידע פנימי לשם העדפה אישית או לשם השגת רווחים אישיים - ישירים או
עקיפים.
• נמנע ממצב של ניגוד עניינים מול החברה ובמידה שזה בלתי נמנע, נודיע מראש ונפעל עפ"י
הוראות החברה.
• נמנע ממצב של תגובה ברשתות חברתיות בשם החברה, תשובה מוסמכת תתבע רק בשם המוסמכים לכך בלבד.
• התחייבותנו כעובדי החברה, לטיפול ראוי במידע של החברה קיימת גם לאחר סיום העסקתנו בה.


4.    אנחנו ושותפינו לעסקים:

שיתוף פעולה הוגן עם מגוון חברות עסקיות הינו מרכיב חשוב בעשייתנו.

The yes Way
אנו פועלים להקמה והעשרה של שיתופי פעולה בינינו ובין מגוון שותפים עסקיים בארץ ובחו"ל,
כגון:  ספקים , קבלני משנה ומשווקים כחלק חשוב בתהליך מתמיד של שיפור ההיערכות בשוק תחרותי, וליצירת ערך מוסף ללקוחותינו ובעלי המניות.

Day to day
• כאשר נדון ביצירת שותפויות עסקיות נתייחס גם להיבטים אתיים
• לא נעשה באמצעות אחרים מה שאנו חושבים שלא ראוי שיעשה על ידינו.
גורמים מטעמינו הנמצאים בקשר ישיר מול לקוחותינו יידרשו לעמוד באותם סטנדרטיים אתיים וערכיים כפי שאנו נדרשים אליהם 
• התקשרויות עסקיות כגון הסכמי רכש, בחירת יועץ וכד', ייעשו תמיד על בסיס אמות מידה הוגנות
הנוגעות לעניין  (מקצועיות, מחיר,  איכות וכד (ולא נפעל לקדם אינטרסים אישיים בהתקשרויות עסקיות.  נפעל במלוא השקיפות וההגינות מול כל שותף לעסקינו.
• לא יתקבלו תשורות או מתנות מהותיות משותפינו העסקיים. 
• כאשר אנו מעניקים תשורות או מתנות לשותפינו העסקיים נעשה זאת בדרך גלויה ושקופה שלא תחשב פגומה - אף למראית עין.
• ככלל, נפרע את התחייבויותינו במלואן בזמן
• גם במקרים בהם מבחינה חוקית, יהיה מותר לנו לחזור בנו מהסכמים, נפעל באופן ענייני והוגן.
• נימנע משיתוף פעולה עסקי עם גורמים העלולים לפגוע בשמה הטוב של החברה.


5.    אנחנו והמתחרים:

אנחנו מתחרים בהוגנות, יושר בעוצמה ובמרץ 

The yes Way
תחרות היא  עבורנו אתגר מתמשך, המאפשר לנו להיות במיטבנו:
לראות את לקוחותינו ואת צרכיהם במרכז, להיות מקצועיים, יצירתיים וחדשנים במטרה להעניק להם את השירות, התוכן והטכנולוגיה הטובים ביותר. 

Day to day
• הוגנות והגינות עומדים תמיד לנגד עינינו כאשר אנו מתייחסים למוצרים ושירותים של מתחרינו.
 • אנו פועלים להובלת השוק דרך איכות המוצרים, תוכן, טכנולוגיה ושירות שאנו מעניקים תוך שמירה על כללי תחרות הוגנים.
• נהיה הוגנים באיסוף מידע ונפעל בהתאם להוראות הדין ונהלי החברה.


6.    אנחנו בקהילה ובסביבה:

אנו מחויבים לקהילה ולסביבה בה אנו פועלים בעת שגרה ובעת חירום

The yes Way
אנחנו באים מתוך הקהילה, על מגוון רבדיה ומתוך הסביבה, ובה אנו פועלים.
אנו מחויבים להתחשב בהשפעה החברתית שיש לנו, לנהוג באחריות ולתרום לאיכות החיים בקהילה בכל עת. 
נתרום נעודד וניקח חלק פעיל בקידום רווחת הקהילה ואיכות החיים בה בכל עת ע"י פעילות עסקית ושירותי התקשורת שלנו, גם מעבר לעסקים ושעות העבודה. 

Day to day
•  אנו רואים באחריות חברתית, מעורבות ותרומה לקהילה ערכים משמעותיים,  לכן נשאף לפעול, באמצעות תרומות, התנדבות עובדים ושותפות עם עמותות חברתיות וארגונים שונים. 
•  כאשר אנו עוסקים בתכנון פרויקטים חדשים, אנו מתחשבים בהשלכות החברתיות והסביבתיות 
•  אנו מאמינים בשימור ופיתוח איכות סביבה, ולכן נשאף לפעול למזעור פגיעה בסביבה ולשמירה עליה 
•  אנו נמנעים ממצבים של ניגודי אינטרסים שיכולים להיווצר בין הארגונים בהם אנו מתנדבים ובין
חברת  yes
•  לכל עובד זכות לדעה פוליטית אולם אין לקיים פעילות פוליטית בשעות העבודה ואין להשתמש
בחברה ובמתקניה ככלי לקידום מטרות פוליטיות.
•  נתנהל ברשתות החברתיות בצורה מכובדת וייצוגית, על פי הנוהל של התנהגות ברשתות החברתיות.


התנהלות ברשתות חברתיות 


המדיות החברתיות ( Facebook, WhatsApp, Twitter ועוד... ) הפכו לחלק אינטגרלי בחיינו הדיגיטאליים, ומציגות עבורנו הזדמנויות מרתקות לצד אתגרים חדשים, הן כמשתמשים פרטיים והן כעובדים בחברה עסקית. השינוי הזה מבקש מאתנו חשיבה מחודשת, הבנת המשמעות של כל "ציוץ" והתאמת ההתנהלות שלנו לעולם שחי ונושם רשתות חברתיות.

אנחנו כאנשים פרטיים:

גם בהתנהלות שלנו ברשתות החברתיות, ננהג (מעבר לשמירת החוק) מתוך כבוד הדדי, נקיים שיח מכבד, נשתמש בשפה הולמת, נשמור על צנעת הפרט ונפעל מתוך מחשבה ואחריות על התכנים שאנו משתפים ועל המקומות שאליהם הם עשויים להתגלגל.

ברשתות החברתיות:

•    קיימו דיאלוג פורה ומשתף, שמפגין כבוד כלפי גולשים אחרים.
•    נהלו שיח שאינו מתלהם, שנמנע מאלימות מילולית, ומתנהל ברוח טובה.
•    הקפידו על פרטיות הזולת - הימנעו מפרסום תמונה/וידאו של אדם אשר לא קיבלתם את רשותו לכך.
•    גם פרטיותכם חשובה אז שימרו עליה במידה המתאימה לכם, אך שימרו באופן קפדני עוד יותר על פרטיות בני השיח שלכם.
•    במידה וטעיתם, התנצלו ותקנו את הטעות.
•    הקדישו מחשבה לתכנים שאתם מפרסמים - הם נשארים חשופים ברשת לאורך זמן.


אנחנו כעובדי חברה 

•    כאשר אנחנו פועלים ברשתות החברתיות ומזוהים בדרך כלשהי כעובדי חברת yes , חלים עלינו עקרונות נוספים, כי גם אם לא התכוונו לכך, אנחנו נתפסים כמי שמייצגים את החברה.
•    שימרו על סודיות של מידע רגיש (מידע עסקי, טכנולוגי, שיווקי, מכירתי, מידע הקשור לתהליכי עבודה, או מידע אישי אודות לקוחות / חברים לעבודה ועוד).
•    הקפידו שלא לשתף צילומים מתוך מתקני yes. אם אתם מעוניינים להעלות תמונות של החברה, התייעצו קודם עם מנהל המחלקה והאגף שלכם.
•    הימנעו משימוש בלוגו או בסימנים מסחריים של yes אלו מותרים רק לגורמים המוסמכים לכך בחברה או למי שנתבקש מטעמם.
•    בנושאים שאינם קשורים לעבודה, הקפידו להשתמש בכתובת האי-מייל האישית שלכם ולא בכתובת שקיבלתם מחברת yes .
•    כבדו את שמם של קולגות ומתחרים והימנעו מפגיעה והשמצה.
•    אם הופנתה אליכם שאלה מקצועית בנוגע לחברת yes, העבירו אותה לגורמים המוסמכים לכך בחברה (לשכת דובר החברה או צוות מדיה חברתית בחטיבה הפרטית).
•    במידה ונתקלתם במידע משמעותי ברשתות החברתיות אודות חברת yes, יש ליידע את הגורמים הרלוונטיים  בחברה (לשכת דובר החברה  או צוות דיגיטל בחטיבה הפרטית) גם אם מדובר בהכפשות, לא להיגרר.
•    אם החלטתם לאחר מחשבה, להגיב לנושא הקשור לתחום עיסוקה של חברת yes, הזדהו כעובדי   yes והקפידו לציין באופן ברור כי אתם מביעים את דעתכם האישית בלבד וכי אינכם מייצגים את עמדת החברה.
•    yes היא חברה ישראלית ואנו גאים על כך! הבעת תמיכה באויב או בארגוני טרור כלשהם אסורה.
•    אם יש לכם ביקורת כלפי החברה, חשוב לברר אותה בתוך החברה ולא ברשת.
•    אם סיימתם את עבודתכם ב yes זכרו כי yes הייתה הבית שלכם וראוי לכבד את עמיתיכם.


צירוף חברי צוות / מנהלים לקבוצות ברשתות 

פעילות משותפת של עובדים ומנהלים ברשת, עשויה לסייע לחיזוק ולהעמקת קשרי העבודה, אבל באותה מידה עשויה גם לגרום למתחים / אי נעימויות.
•    אם אתם רוצים לצרף עובדים מהצוות שלכם כחברים, ובמיוחד אם אתם מנהלים, חשבו קודם – האם זה מתאים ונכון, האם זה לא מביך את העובד?
•    גם ברשת, לכל אדם רצון משלו ורמת נכונות שונה לקיום דיאלוג. כבדו זאת.
•    הימנעו משימוש לרעה במידע שעובדים ומנהלים מפרסמים ברשת החברתית, כאנשים פרטיים.


דיווח על התנהגות לא אתית


•    yes מבקשת לעודד תרבות של דיאלוג והיוועצות- עם עובדים, עמיתים ומנהלים, זאת גם באירועים או צמתי החלטה בעלי נגיעות אתיות.
•    במקרים שבהם אינך מרגיש בנוח להתייעץ עם מנהלך הישיר או עמיתים, או שקיימת היוועצות אך דעתך עדיין אינה נוחה, ניתן וראוי ליצור קשר באופן ישיר עם האחראי על יישום הקוד האתי בחברה (סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל צביקה אברמוביץ )
•    אם נקלעת למצב בו מתבצעת הפרה של הקוד האתי, או הפרה של החוק, או שגילית הפרה כזו לאחר התרחשותה - חובה עליך לדווח- ניתן לפנות למנהלך הישיר, לממונה על הקוד האתי (מנהל/ת פיתוח ארגוני), או באופן אנונימי באמצעות המקשיבון - תיבת מייל אנונימית, אשר מגיעה ישירות לסמנכ"ל משאבי אנוש, ובה לא ניתן לזהות את שם השולח (המקשיבון נמצא בפורטל הארגוני)
•    כל הפניות יטופלו באופן דיסקרטי, תוך שמירה על חשאיות וחיסיון 
•    yes אוסרת ותעשה כל שביכולתה למניעת פגיעה מכל סוג, בעובד שדיווח בתום לב על התנהגות לא אתית.

עשה את הדבר הראוי!
החלטה על פעולה שייתכנו לה השלכות אתיות לעולם אינה קלה והשפעתה תיתכן על כל
אחת מ 6- קבוצות מחזיקי העניין של החברה )עובדים,  לקוחות,  המשקיעים והרגולציה  שותפים עסקיים, מתחרים,  קהילה)  משהתקבלה ההחלטה,  יש לשקול האם זהו הדבר הראוי לעשותו?

חשבנו כי 6 השאלות הבאות יוכלו לעזור לך לענות על שאלה זו:

1. האם פעילתכם עולה בקנה אחד עם הקוד האתי של yes?
2. האם גם כשתהיו בנעליו של הצד השני, תחשבו שזו החלטה הוגנת?
3. האם תרגישו בנוח לספר על הפעולה בישיבת צוות/הנהלה?
4. האם הייתם רוצים שהחלטתכם תתפרסם, בעיתונות, כשאתם מזוהים כמי שקיבל את ההחלטה?
5. האם פעולתך תיתפס כראויה ע"י כל אחת מ-6 קבוצות  מחזיקי העניין?
6. האם תרגיש בנוח להסתכל על עצמך ב"מראה"?


מדיניות יישום , הטמעה ובקרה


האחריות ליישום הקוד האתי של yes היא על סמנכ"ל משאבי אנוש,  הפועל בעזרת
הסמנכ"לים ובאמצעות מנהלי החברה. 
הממונה על יישום הקוד האתי (מנהל/ת פיתוח ארגוני) אחראי בין היתר על הדרכה והסברה  בקרה ואכיפה, דיווח, עדכון הקוד האתי (בהתאם לנסיבות( ופעולה מתמדת לשיפור הביצועים האתיים של החברה.
בחברה, בכל שנה מתקיים תהליך הסברה ולמידה באמצעות לומדה שכלל עובדי החברה מחויבים לבצעה לצד הדרכות למנהלים בכניסה לתפקיד ובהמשך הכשרתם המקצועית.
לצד פעילות פנים-  ארגונית, תפעל החברה לקידום המודעות של כלל מחזיקי העניין בחברה לאחריותה העסקית - אתית.